Forum

Články k Fiat 128, odkazy

  • Milan z Ov
  • Avatar uživatele Milan z Ov Autor tématu
  • Pryč
Více
12. kvě 2017 07:14 #1 od Milan z Ov
Milan z Ov vytvořil/a téma: Články k Fiat 128, odkazy
Zde se pokusíme Vám dát informace, kde se objeví jaký článek o Fiat 128.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Milan z Ov
  • Avatar uživatele Milan z Ov Autor tématu
  • Pryč
Více
26. úno 2018 15:14 #2 od Milan z Ov
Milan z Ov odpověděl/a na téma: Články k Fiat 128, odkazy
AUTOWEB.CZ > AUTOKATALOG > FIAT > FIAT 128
Odkaz : www.autoweb.cz/fiat-128/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Milan z Ov
  • Avatar uživatele Milan z Ov Autor tématu
  • Pryč
Více
08. bře 2018 09:04 #3 od Milan z Ov
Milan z Ov odpověděl/a na téma: Články k Fiat 128, odkazy
www.fiat.mysteria.cz/ záložka vpravo ,,128,,
Článek na FIAT ENCYKLOPEDIE - přehled modelů 1950 - 2000.
Projekt Martina Maštálka a Marka Lengála
Stránky jsou součástí projektu: Fiat 127 Internet Fan Club

www.oldfiat.estranky.cz/clanky/45-let-od...ni-vyroby-fiatu-128/
45 let od zahájení výroby Fiatu 128
článek Jaromíra Poláška k 45.letům výročí Fiat 128 z webu Old Fiat Club.
www.oldfiat.estranky.cz/

www.auto.cz/serial-evropske-automobily-r...edokolka-fiatu-91042
Seriál evropské Automobily roku: Fiat 128 (1970). První předokolka od Fiatu.
Článek Aleše Sleeper Dragouna 7.12.2015. z www.auto.cz/

www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily...m-pohonem_41362.html
Fiat 128 – S předním pohonem
Jan Tuček 02.08.2012 12:18

1. moje.auto.cz/prehled/fiat/128/
2. www.cars.cz/autorecenze/auta/Fiat/128/
Zde můžete napsat recenzi k svému vozu, ale proč by jste to dělali, když si ji můžete napsat zde :) .

www.autorevue.cz/vanocni-srovnavaci-test...-zpatky-do-minulosti
Vánoční srovnávací test: Zastava 1100 vs. Fiat 128 aneb zpátky do minulosti
24. 12. 2015 | Lukáš Dittrich

trebicsky.denik.cz/zpravy_region/v-tuzex...00-kcs-20160401.html
V Tuzexu za bony, v Mototechně za 79 000 Kčs
TŘEBÍČSKÝ Denník, autor : JAN KOTLÍK

www.driveto.cz/fiat/128/
Katalog aut/Fiat/Fiat 128 základní technická data k modelu Fiat 128
© 2017 Driveto, s.r.o.

www.motorsvet.cz/clanek/historie__fiat_128__1969_1985_
HISTORIE: Fiat 128 (1969-1985)
Zdroj: fiat.com, automobilemag.com, autowp.ru
Autor: Tomáš Vajda, 12.září 2014 19:43

www.autozine.cz/fiat-128-revolucni-prcek/
Fiat 128 - Revoluční prcek
Autor: Martin Tolar, 9.11.2014

www.garaz.cz/magazin/historie/3003772-fi...llerem-ze-dne-na-den
Fiat 128 - Bestsellerem ze dne na den
Autor: Martin Tolar 19.6.2017

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Milan z Ov
  • Avatar uživatele Milan z Ov Autor tématu
  • Pryč
Více
08. bře 2018 09:10 #4 od Milan z Ov
Milan z Ov odpověděl/a na téma: Články k Fiat 128, odkazy
cs.wikipedia.org/wiki/Fiat_128
Wikipedie internetová encyklopedii, kterou může každý upravovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Milan z Ov
  • Avatar uživatele Milan z Ov Autor tématu
  • Pryč
Více
19. bře 2019 14:21 #5 od Milan z Ov
Milan z Ov odpověděl/a na téma: Články k Fiat 128, odkazy
www.testyojetin.cz/retro/fiat-128-coupe-...y-a-vzor-pro-vw-golf
FIAT 128 COUPÉ SL – ZÁVOĎÁK PRO FRAJÍRKY A VZOR PRO VW GOLF
Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů
29.01.2019 Petr Přikryl

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Milan z Ov
  • Avatar uživatele Milan z Ov Autor tématu
  • Pryč
Více
01. dub 2019 13:02 #6 od Milan z Ov
Milan z Ov odpověděl/a na téma: Články k Fiat 128, odkazy
www.idnes.cz/auto/historie/fiat-128-dant...245_auto_ojetiny_fdv
Fiat 128 je průkopníkem koncepce vše vpředu. Jezdil s ním i Ferrari
Autoři: ČTK, fdv, 29. března 2019

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Milan z Ov
  • Avatar uživatele Milan z Ov Autor tématu
  • Pryč
Více
01. dub 2019 15:20 - 01. dub 2019 15:22 #7 od Milan z Ov
Milan z Ov odpověděl/a na téma: Články k Fiat 128, odkazy
Fiat 128, výjimečný vůz.

Fiat 128 byl poprvé představen v Sobotu 29. března 1969 v tisku, televizi a rozhlase.

Fiat 128 A se začal prodávat v dubnu r. 1969.
Cena dvoudveřového modelu byla 875.000,- Lir, čtyřdveřový model stál 930.000,-Lir.
Během roku 1970 bylo do Tuzexu dovezeno cca. 600ks sedanů Fiat 128, cena byla 12 900,- Tuzexových korun – bonů, posléze i v Mototechně za cca. 70000,-Kč.
Na projektu X1/1 – interní značení Fiat pro nové vozy - projekty, se začalo pracovat od poloviny 60. let.
Fiat 128(1969–1985) nahradil Fiat 1100(1953–1969), jeho nástupcem byl Fiat Ritmo(1978–1988).
Dante Giacosa (03. 01 1905 Řím – 31. 03. 1996 Turín) 1928 -1970, 40let u značky Fiat. Postupně se vypracoval do pozice šéf konstruktéra a šéf designéra automobilky. Například se podílel nebo vedl vývoj těchto Fiatů: 500 Topolino, 1100, 508 C Mille Miglia, 1400, 1900, 1100, 600, Multipla, 500, 1800, 2100, 2300, 850, 127, 128.
Dante Giacosa u Fiatu 128 použil vlastní úpravu koncepce „vše vpředu“ jednoduchost a praktičnost, kterou si úspěšně s několika letým předstihem vyzkoušel u vozu Autobianchi Primula na 75 000 ks.
Co vylepšil? Jak to dokázal? Co udělal jinak?
Vytvořil dostatečné místo pro posádku a zavazadla, zrušením středového tunelu s hnací kardanovou tyčí a zadního náhonu. Dobová reklama, hrdě oznamovala: 20% pro mechanické části a 80% vozu je pro posádku!
Lepší chlazení, mazání motoru a převodovky, jednodušší servis.
V jedné ose nad přední nápravou, příčně uložil o 20° vpřed skloněný řadový čtyřválec. Motor byl umístěn blíže k pravému přednímu kolu. Vlevo na něj navazovala spojka a čtyřstupňová převodovka.
Převodovka a motor nebyly propojeny.
Nestejně dlouhé hnací hřídele nápravy.
Lépe umístil vodní chladič s elektricky řízeným ventilátorem. Ten mohl dobře nasávat čerstvý – studený vzduch.
Přední a zadní náprava měla nezávisle zavěšení kol.
Dvouokruhové brzdy. Vpředu kotoučové a vzadu bubnové, s omezovačem brzdného účinku na zadní nápravě, pracujícím v závislosti na jejím zatížení.
Bezpečnostní 2x zalomená volantová tyč.
Takto upravená koncepce velmi rychle prokázala své přednosti. Během několika let ji převzali téměř všichni ostatní výrobci do svých vozidel s předním pohonem. Od malých vozů až po střední třídu. Stala se tak, de facto automobilovým standardem až do dnešních dnů.
Aurelio Lampredi (16. 06. 1917 Livorno - 01. 06. 1989 Livorno) specialista na letecké a automobilové motory. Začínal u Piaggio výrobce Vespa skútrů, dále působil v Isotta Fraschini, Reggiane. U Ferrari pracoval na vývoji V12 motoru. V roce 1952 nastoupil do Fiatu, kde se stal šéfem vývoje Fiat motorů. Zároveň se v letech 1973 až 1982 stal ředitelem závodní – sportovní divize FIAT, Fiat Abarth později EASA.
Pro Fiat 128 vyvinul úplně nový motor OHC.
První generace 128 OHC motorů měla zdvih 55,5 mm, vrtání 80 mm, obsah 1116 ccm3, výkon 55PS.
OHC motor - vačková hřídel je v hlavě motoru, hnaná řemenem nebo řetězem.
Výhody, vhodné i pro velmi vysoké otáčky, často má hydraulické vymezování vůlí, jednodušší konstrukce.
Nevýhoda, nevyměníte-li včas řemen, ten praskne, tak motor…..
Další derivace motoru, s vrtáním od 80 do 86.4mm, zdvihem od 55,5 do 78.4mm, obsahem od 1116 do 1581ccm3, r.v.1969-2008, byly použity pro :
FIAT: Regata, Ritmo / Strada, Punto Mk I, Uno, Tipo, Tempra, X1/9.
LANCIA: Delta, Prisma, Dedra.
ZASTAVA: 101, Yugo 55, Yugo 60, Yugo 65, Florida, Yugo Sana 1.3 1.4.
Tofaş Şahin / Doğan / Kartal.
Jihozápadně od Turína v městečku Rivalta di Torino, byla postavena a vybavena továrna k výrobě nově vyvinutého modelu Fiat 128. Pracovalo zde přibližně 18 000 lidí, s výrobní kapacitou cca. 1800 ks aut denně.
Motorističtí novináři Fiat 128 odměnili titulem evropského Automobilu roku 1969/1970
s 235 body. Na druhém místě Autobianchi A 112 s 96b. Třetí místo Renault 12 s 79b.
Zástupci automobilky FIAT převzali 15. 03. 1970 v Bratislavě ocenění Automobil roku za ČSSR:
Okrem Československa Fiat 128 vyhlásili za najlepšie auto aj vo Švédsku, Holandsku a Veľkej Británii. Hodnotenie pripravila redakcia Technických novín spolu s Klubom motoristických novinárov. Jury hodnotila výrazné konštručné novinky, riešenie karosérie z hľadiska funkčného, bezpečnostného a estetického. Model Fiat 128 z 21 nových testovaných vozidiel najlepšie splnil prísne kritériá a získal zo 780 možných bodov 551. Predstavitelia talianskej automobilky museli v Bratislave mnohým zvedavcom ukázať - predviesť všetky prednosti automobilu roku 1969.
Giorgetto Giugiaro(07. 08. 1938-), průmyslový designér, návrhář VW Golf vzpomíná na Leden 1970, Německo, Wolfsburg,:
,,VW hledal náhradu za Brouka. Nový rodinný vůz. Uprostřed místnosti se nacházel Fiat 128 kompletně rozebraný a rozřezaný kus po kousku jako inspirace, vzor, pro vývojové pracovníky. Nikdy nebudeme schopni vyrobit auto s takovou mechanikou za tuto cenu, proto musí být VW Golf menší. Zkuste to, navrhněte …….,,
V roce 2012 automobilový novinář Jamie Kitman uvedl:
Fiat 128 byl průkopník malých vozů, které dnes řídíme.
Podle údajů registru vozidel je v současné době (Březen 2019) v ČR registrováno přibližně 1200 ks Fiat-u 128. Z toho údajně 150 ks Coupé, 68 ks kombíků Familiare, 47 ks Rally.
FIAT byl také úspěšný v prodeji licence na výrobu tohoto vozu skoro do celého světa – Španělska, Německa, Polska, Portugalska, Irska, Malajsie, Thajska, Argentiny, Egypta, Zambie, Jižní Afriky, Nového Zélandu, Kolumbie, Jugoslávie – Srbska.
Fiat 128 byl velmi úspěšný automobil, jen v Itálii se vyrobilo 3 106 897 kusů.
…..
Rok 1969 u nás a ve světě:
Československo se stalo federací dvou svrchovaných států, České socialistické republiky a Slovenské socialistické republiky.
Gustáv Husák nahradil Alexandra Dubčeka ve funkci generálního tajemníka.
Prezident ČSSR Ludvík Svoboda.
Škoda 100 (1969–1977). V Mladé Boleslavi byla spuštěna výroba.
Tatra 603-2 (1963-1975). Kopřivnice.
Velorex (1951-1971). Solnice. Jediný homologovaný vůz s plátěnou karoserií na světě (1951-1971). Přezdívky: hadrák, hadraplán, hadrolet, husí stehno, montgomerák, velouš, chroust, netopýr, pytel na mrzáky, splašené trubky, prchající stan.
Škoda 1203 (1968–1997, velkovýroba). Vrchlabí.
Divadlo Járy Cimrmana (1967- ) uvedlo premiéru hry Hospoda Na mýtince.
Vesmírný program Apollo (1961 – 1975) - astronaut Neil Armstrong vstoupil jako první člověk na povrch Měsíce.
Probíhala válka ve Vietnamu (1955-1975).
Zemřel Dwight D. Eisenhower (1890 –1969), 34. prezident USA, armádní generál.
Richard Nixon (1913–1994) se stal 37. prezidentem USA.
Woodstock, proběhl první ročník hudebního festivalu.
Narodily se herečky Jennifer Aniston a Renée Zellweger.
Fiat odkoupil polovinu společnosti Ferrari. Dobová reklama, hrdě oznamovala: Enzo Ferrari řídí Fiat 128 !
Poprvé vzlétl nadzvukový dopravní letoun Concorde.
Ve Velké Británii měl premiéru komediální seriál Monty Python's Flying Circus.
Willy Brandt (1913–1992) nastoupil do úřadu kancléře Německé spolkové republiky.
Formule 1, Jackie Stewart v soukromém týmu Kena Tyrrella s vozem Mantra - Ford, vyhrál pohár konstruktérů a titul mistra světa. 2. místo Jacky Ickx, vůz Brabham - Ford, 3. místo Bruce McLaren, vůz McLaren - Ford.
Poslední úprava: 01. dub 2019 15:22 od Milan z Ov.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.