Zážehový motor 1100
Základní pohonná jednotka vyráběná od uvedení modelu na trh (1969).
Níže uvedené údaje platí pro použití agregátu v Fiat 128 sedan, tudor, kombi.
typ 128A000
objem 1116 cm3
počet válců 4 v řadě
rozvod OHC ozubeným řemenem pohánějícím vačkový hřídel umístěný
v hlavě válců
chlazení kapalinou
vrtání a zdvih 80 x 55,5 mm
kompresní poměr 8,8
převodovka 4stupňová
blok motoru litina
hlava motoru hliníková slitina
karburátor WEBER nebo HOLLEY 32 ICEV 10 nebo SOLEX C 32 DISA
nejvyšší výkon (DIN) 40,45 kW / 55 PS při 6000 ot/min.
nejvyšší kroutící moment (DIN) 77,45 Nm při 2800 ot/min.
Nejvyšší rychlost 140 km/h
Zrychlení 0 – 100 km 17,1s (pro základní variantu 128 A sedan)
V provedení motoru pro typ Fiat 128 1100 S, SL (Sport, Sport L) jsou následující odlišnosti:
karburátor WEBER 32 DMTR 20
nejvyšší výkon (DIN) 47,1 kW / 64 PS při 6000 ot/min.
Nejvyšší kroutící moment (DIN) 81 Nm při 3800 ot/min.
Nejvyšší rychlost 151 km/h
Zrychlení ?
Zážehový motor 1300
Další pohonná jednotka představena v roce 1971 pro variantu 128 Rally a používaná i v dalších typech Fiatu 128.
typ 128AR000 (128AC000)
objem 1290cm3
počet válců 4 v řadě
rozvod OHC ozubeným řemenem pohánějícím vačkový hřídel umístěný
v hlavě válců
chlazení kapalinou
vrtání a zdvih 86x 55,5 mm
kompresní poměr 8,9
převodovka 4stupňová
blok motoru litina
hlava motoru hliníková slitina
karburátor WEBER 32 DMTR , WEBER 32 DMTR 20
nejvyšší výkon (DIN) 49,2 kW / 67 PS při 6400 ot/min. ( 55,8 kW / 75,8 kW při 6400)
nejvyšší kroutící moment (DIN) 88,25 Nm při 4000 ot/min. ( 99 Nm při 4000)
Nejvyšší rychlost 150 km/h ( 161 km/h)
Zrychlení 0 – 100 km 12 s pro varianty Fiat 128 S, SL, Sport, SportL 1300
Pozn. Údaje v závorce platí pro variantu motoru 1300 montovaném ve Fiatech
128 S, SL, Sport, SportL.
Všechny uvedené typy motoru platí pro běžně dodávané provedení Fiatu 128 do naší ČSSR mezi lety 1970 – 1975. Nejsou zde uvedeny všechny motory ......
Pátrejte dál, pište, Pavel KV